شناسایی بدافزار Emotet با نرم‌افزارهای پیشرفته

نرم افزاری پیشرفته برای مقابله و شناسایی بدافزار Emotet توسعه داده‌ شد

بد افزار Emotet ، نرم افزاری برای مقابله با Emotet ، به گزارش کارگروه فناوری اطلاعات سایبربان؛ کارشناسان مرکز CERT ژاپن، نرم‌افزاری به نام EmoCheck توسعه داده‌اند که به کاربران ویندوز این امکان را می‌دهد از وجود تروجان ایموتیت (Emotet) و آثار آن در سیستم خود آگاه شوند. 

بقیه اخبار سایبری

این بدافزار که یکی از بزرگ‌ترین تهدیدات سال 2019 بود از طریق ایمیل‌های فیشینگ و پیوست‌های مخرب Word پخش می‌شود. 

ایمیل‌ها مربوط به‌صورت حساب‌ها، اعلان تحویل کالا، گزارش حساب‌های کاربری، دعوت‌نامه جشن‌ها و اطلاعاتی در خصوص ویروس کرونا بوده و به‌گونه‌ای جلوه می‌کنند که کاربر اقدام به باز کردن پیوست‌های مخرب می‌کند. 

شناسایی بدافزار Emotet با نرم‌افزارهای پیشرفته

نسخه‌های اولیه ایموتیت تنها آدرس‌های ایمیل کاربران را سرقت می‌کرد، اما نسخه‌های جدید و پیشرفته این بدافزار موضوع و محتوای ایمیل‌ها را ( ۱۶۳۸۴ کاراکتر) نیز برای سرورهای کنترل و فرماندهی ارسال می‌کنند.

این بدافزار با الهام از باج افزارهای واناکرای «Wannacry» و نات‌پتیا «NotPetya» طراحی‌شده و قابلیت انجام حملات منع سرویس و توزیع دیگر بدافزارها من جمله Trickbot و Ryuk را نیز دارد. 

چند نمونه از این تروجان یافت شده که با روشی همانند کرم‌های کامپیوتری گسترش پیدا می‌کند. این تروجان که آخرین نسخه از بدافزارهای بانکی است توسط شرکت امنیت سایبری «Fidelis Cybersecurity» شناسایی‌شده است. 

برچسب ها :

سجاد

طراح و برنامه نویس وب هستم به دنیای سایبری علاقه زیادی دارم و امیدوارم نوشته هام برای کاربران گرامی سودمند باشند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *