نصب بدافزار به بهانه محافظت در برابر ویروس کرونا

نصب بدافزار به بهانه محافظت در برابر ویروس کرونا

هکرها از هر فرصتی برای حمله و انتشار فایل های مخرب و بدافزار استفاده خواهند کرد ، از قسمت اخبار سایبری . این بار انتشار ویروس کرونا باعث شده است تا هکرها از این بحران استفاده کنند و حمله های خود را انجام دهند. حملات جدید بصورت ایمیلی است که هکرها برای قربانیان خود ارسال می کنند. این ایمیل ها حاوی اسنادی برای راهنمایی و مبارزه با این ویروس است. این ایمیل به محض دریافت و باز شدن شروع به نصب بدافزاری به نام Emotet می کند.

به نقل از digital trends، موسسه امنیتی IBM X-Force اعلام کرده است که حمله سایبری جدید با پوشش شیوع کرونا در کشور انجام شده است. ایمیل های آلوده به بدافزار پس از دریافت شروع به نصب می کنند. بدافزار Emotet پس از نصب هکرها را قادر می سازد تا کلیه اطلاعات کاربر را سرقت کنند.

احتمالا این روس هکرها برای نصب بدافزار مورد نظر با توجه به هراس شدید نسبت به شیوع ویروس کرونا با موفقیت بالایی همراه خواهد بود. شرکت IBM در مورد این موضوع هشدار داده است. این حمله برای اولین بار در ژاپن انجام گرفت. اما امکان انجام آن در دیگر کشورها نیز وجود دارد. کسپرسکس نیز پیش از این از احتمال حمله سایبری با عنوان ارسال فایل های مخرب در قالب راهنمای ویروس کرونا هشدار داده بود.

هکرها پیش از این نیز بارها به مناسبت های مختلف نظیر هالووین و کریسمس نیز حملاتی نظیر این را انجام داده بودند. این حملات قربانیان بسیاری نیز داشته است که به پرداخت خسارت های سنگین برای این قربانیان منجر شده بود.

منبع : تک نیوز

نیوشا

دانشجوی کامپیوتر و عاشق تکنولوژی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *