حملات سایبری علیه زیرساخت‌های کشور

حملات سایبری علیه زیر ساخت‌های کشور بطور کامل دفع شد

شرکت ارتباطات زیرساخت از حملات هکری گسترده علیه زیرساخت های کشور خبر داد و عنوان کرد که این حملات اکنون متوقف شده است و اینترنت در کشور هیچ مشکلی نخواهد داشت.

از قسمت اخبار سایبری ، نائب رئیس ارتباطات زیرساخت از حملات سایبری هکرهای اجاره ای از شرق و شمال آمریک علیه زیرساخت های کشور خبر داد. این حملات از نوع از نوع DDos بوده و باعث افزایش بار ترافیک تجهیزات شبکه شده بود. در این حمله بیش از 180 میلیون آدرس IP مورد هدف قرار گرفت که همین امر باعث اختلال سراسری اینترنت شد. وی همچنین اضافه کرد که این حملات بطور کامل در روز یکشنبه متوقف شد و وضع به حالت عادی برگشته است.

هدف از این حمله سایبری محدود سازی کاربران در دسترسی به اینترنت بوده است. حملات از نوع DDOS برای از کار انداختن وبسایت ها بکار میرود. استفاده از این حملات برای یک رنج آی پی هزینه زیادی خواهد داشت. این امر نشان میدهد که ممکن است یک دولت پشت این حملات باشد. مبداء این حملات دارک وب است و به همین دلیل قابلیت اثبات ندارند. حملات سایبری در شرکت زیرساخت توسط سپر دژفا و سایر ابزارهای دفاعی این شرکت دفع می شود. در حال حاضر کلیه اختلالات برطرف شده و مشکلی وجود ندارد.

منبع : تک نیوز

یاسین

کارشناس دیجیتال مارکتینگ عاشق تکنولوژی و فناوری هستم و دوست دارم دانسته هام رو با دیگران به اشتراک بزارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *