دلیل اختلال امروز اینترنت معلوم شد

دلیل اختلال امروز اینترنت معلوم شد

نایب رئیس هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت:

در بخش سایبری سکیوریتی سیتی نایب رئیس هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت، دلیل بروز اختلال ظهر امروز در شبکه اینترنت را حمله هکری توزیع شده از مبدا شرق آسیا و شمال آمریکا به گیت وی بین الملل زیرساخت عنوان کرد.

سجاد بنابی در گفتگو با مهر، توضیح داد: یکی از روش های حمله سایبری به تجهیزات شبکه ای، ارسال درخواست (ریکوئست) بالاتر از حد نرمال به IP های یک کشور از سوی هکرها است که به عنوان حمله منع سرویس شناخته می شود. در این شرایط با افزایش بار اضافی روی شبکه، مشخص می شود که حمله سایبری (اتک) در حال رخ دادن است.

وی گفت: در موردی که حوالی ظهر امروز شنبه اتفاق افتاد، در ساعت ۱۱:۴۴ سپر دژفای شبکه ارتباطی کشور این حمله را که از نوع حمله «منع سرویس توزیع شده»، بود و تنها مربوط به یک سری IP مشخص نبود، شناسایی کرد.

بنابی با بیان اینکه این موضوع به سرعت به شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام و رنج آدرس IP های در خطر، مشخص شد، افزود: به سرعت توانستیم جلوی این حمله هکری را در کمتر از یک ساعت بگیریم.

وی گفت: این حمله هکری از خارج از کشور و روی دروازه ارتباطات بین الملل ایران (گیت وی) رخ داد و مبدا آن شرق آسیا و شمال آمریکا بود.

بنابی تاکید کرد: به نظر نمی رسد که این حمله، حمله هدفمند و از سوی یک دولت صورت گرفته باشد؛ بلکه یک حمله از سمت گروههای هکری بود که آسیبی به شبکه وارد نکرد و تنها سبب بروز اختلال در سرویس برخی اپراتورهای موبایل و ثابت در مقاصد مختلف بود.

این مقام مسئول در شرکت ارتباطات زیرساخت ادامه داد: هم اکنون نیز اوضاع به حالت عادی برگشته است. دلیل آنکه برخی کاربران همچنان با اختلال مواجه هستند، ریکاوری تجهیزات است که در کمتر از یک ساعت آینده، شرایط نرمال می شود.

یاسین

کارشناس دیجیتال مارکتینگ عاشق تکنولوژی و فناوری هستم و دوست دارم دانسته هام رو با دیگران به اشتراک بزارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *