خرید استارت‌آپ‌های انگلیسی توسط فیس‌بوک

خرید استارت‌آپ‌های انگلیسی توسط فیس‌بوک

خرید استارت‌آپ‌های انگلیسی توسط فیس‌بوک ، از قسمت اخبار سایبری سکیوریتی سیتی ، فیس‌بوک به تازگی، اسکیپ تکنولوژی (Scape Technologies)، یک استارت‌آپ انگلیسی فعال در زمینه دید رایانه‌ای را خریداری کرده است. این شرکت نوپا روی توسعه قابلیت‌هایی تشخیص موقعیت مکانی دقیق‌تر از موقعیت‌یاب جغرافیایی (GPS) کار می‌کند. جزئیات این قرارداد هنوز منتشر نشده است؛ اما با توجه به گزارش «Companies House»، نهاد ثبت شرکت‌های واقع در انگلیس، فیس‌بوک هم‌اکنون بیش از 75 درصد سهام اسکیپ تکنولوژی را در اختیار دارد که با توجه به ارزش آن مبلغی حدود 40 میلیون دلار می‌شود.

شرکت‌های «Entrepreneur First»، «LocalGlobe»، «Mosaic Ventures» و «Fly Ventures» از سرمایه‌گذاران اصلی اسکیپ تکنولوژی به حساب می‌آیند. این شرکت در سال 2017 با هدف ایجاد خدمات موقعیت یاد بصری بر پایه دید رایانه‌ای ایجاد شد. این بستر به کاربران اجازه می‌دهد برنامه‌هایی کاربردی ایجاد کنند که نیاز به دقتی فراتر از نمونه ارائه شده توسط موقعیت‌یاب جغرافیایی دارند.

هدف اصلی و اولیه شرکت مذکور برنامه‌های واقعیت افزوده بود؛ اما امکان استفاده از آن در حوزه روباتیک و لجستیک نیز وجود دارد. به علاوه این شرکت قصد دارد همه‌ی ابزارها و خودروها به فناوری آن‌ها مجهز شوند تا بتوانند بهتر از گذشته محیط پیرامون خود را درک کنند.

ادوارد میلار (Edward Miller)، مؤسس و مدیرعامل اسکیپ تکنولوژی توضیح داد، موتور دید رایانه‌ای این شرکت می‌تواند با استفاده از تصاویر و ویدئوهای مختلف اقدام به نقشه‌برداری 3 بعدی از محیط کند.  سپس می‌توان با استفاده از رابط برنامه کاربردی «Visual Positioning Service API»، موقعیت مکانی را با دقتی بسیار بالا تشخیص داد. این رابط از طریق کیت توسعه نرم‌افزار اسکیپ در دسترس توسعه‌دهندگان قرار گرفته است.

شرکت فیسبوک هم‌اکنون روی فناوری‌های واقعیت مجازی و افزوده کار می‌کند؛ اما هدف نهایی آن‌ها از خرید اسکیپ تکنولوژی مشخص نیست. به علاوه فیس‌بوک در طول چند ماه گذشته شرکت‌های فعال در زمینه یادگیری ماشینی انگلیسی مختلفی را خریداری کرده است.

یاسین

کارشناس دیجیتال مارکتینگ عاشق تکنولوژی و فناوری هستم و دوست دارم دانسته هام رو با دیگران به اشتراک بزارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *