شناسایی آسیب‌پذیری هواپیماهای Boeing

شناسایی آسیب‌ پذیری هواپیماهای Boeing

به گزارش کارگروه امنیت سایبربان؛ کارشناسان به‌تازگی آسیب‌پذیری نرم‌افزاری جدیدی در هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس (Boeing 737 Max) شناسایی کرده‌اند که از زمان منع پروازهای این هواپیما به دلیل کشته شدن 346 نفر در چندین سانحه ماه مارس سال 2019 سومین نقص امنیتی بوئینگ محسوب می‌گردد. 

طبق گزارش پایگاه خبری بلومبرگ (Bloomberg) این آسیب‌پذیری مربوط به چراغ‌هایی بوده که در صورت اختلال در سیستم تعادل دماغه‌ی هواپیما به خلبانان هشدار می‌داده است.

به گفته مهندسان بوئینگ، این چراغ‌ها زمانی هشدار می‌دادند که کلیه سیستم‌ها به‌درستی کار می‌کردند و اختلالی در تعادل و بالا و پایین رفتن دماغه هواپیما وجود نداشته است، ضمن اینکه چراغ‌ها بیش از مدت‌زمان مقرر روشن می‌ماندند. 

پس از انتشار گزارش بلومبرگ، شرکت بوئینگ از اعمال تغییرات نرم‌افزاری در سیستم ۷۳۷ مکس خبر داد تا چراغ‌های هشدار به مدت‌زمان لازم روشن بمانند. بوئینگ اعلام کرد اواخر ماه ژانویه اداره هوانوردی فدرال آمریکا (FAA) را در جریان کشف این نقص قرار داده است.

کارشناسان اداره‌ی فدرال هوانوردی نیز اعلام کردند هنوز زمان دقیقی برای بازگشت بوئینگ ۷۳۷ مکس به ناوگان هوایی بین‌المللی مشخص نشده و این هواپیما تنها زمانی اجازه‌ی پرواز پیدا خواهد کرد که کارشناسان امنیتی اداره هوانوردی فدرال مطمئن شوند هواپیمای یادشده تمام استانداردهای ایمنی این اداره را به‌صورت کامل دریافت و کلیه نقص‌های امنیتی را برطرف کرده است. 

سجاد

طراح و برنامه نویس وب هستم به دنیای سایبری علاقه زیادی دارم و امیدوارم نوشته هام برای کاربران گرامی سودمند باشند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *